Mailing na tak, czyli o reklamie, która nadal działa

Żyje i ma się dobrze! Czyli słów kilka o mailingu, idealnym narzędziu dla reklamodawcy.

„O nie, znowu jakiś spam!” Kto z nas nie miał raz w życiu takiej myśli, po otworzeniu swojej skrzynki mailowej, niech pierwszy rzuci kamień. „O ale ciekawe, to idealne dla mnie!” – i do tego stwierdzenia można użyć tego samego podsumowania co w poprzednim zdaniu. Mailing, albo mówiąc dokładniej reklama mailingowa żyje i ma się bardzo dobrze. Mimo tego, że co niektórzy uważają, że maile postrzega się teraz wyłącznie przez pryzmat spamu, dane z przeprowadzonych kampanii reklamowych mówią zupełnie co innego.

Bazując na danych, w 2021 roku kanał mailingowy zanotował 22% wzrost biorąc pod uwagę ilość wysyłanych maili w 2020 roku. Mając na uwadze 45% wzrost popularności tej formy marketingu, który zaskoczył nas wszystkich wraz z wybuchem pandemii – można śmiało powiedzieć, że email marketing ma się nadal bardzo dobrze. Zauważalna jest tendencja wzrostowa, przy czym według przewidywań do 2023 roku spodziewany jest globalny przyrost userów mailingów do 4,3 miliarda.

Nie tylko ilość userów, ale także przełożenie się komunikacji mailingowej na śr. ROI w wysokości 4,2% jest działającym na wyobraźnię wynikiem i potwierdzeniem tego, że mailing w 2022 roku jest niepodważalnie jednym z najważniejszych atutów branży. Oczywistym już jest, że e-commerce skorzystał na pandemii COVID-19, ale skoro jesteśmy przy liczbach to warto wspomnieć o tym, że w 2021 r. zamówienia za pośrednictwem komunikacji mailingowej wzrosły aż o 65%.

Skąd taka siła mailingu? Cóż aby w najbardziej efektywny sposób wykorzystywać siłę i potencjał takiej formy reklamy warto przeanalizować najświeższe i najważniejsze trendy panujące w tym sektorze digitalu.

 

1# Personalizacja

W porównaniu do wielu innych kanałów digital marketingu, email marketing stanowi bardziej bezpośrednią formę umacniania relacji z klientem, a przede wszystkim ścieżkę prowadzącą do zmiany zwykłego odbiorcy w lojalnego konsumenta.

Za pomocą obecnie dostępnych narzędzi masowa komunikacja mailingowa może być równocześnie spersonalizowana w taki sposób, że użytkownik nie czuje się jako masowy odbiorca. Można tego dokonać za pomocą zwrotów imiennych, o ile posiadamy imię subskrybenta, ale także poprzez uwzględnienie jego płci, czy zastosowanie odpowiednio dobranych treści i komunikatów. Wszystkie te zabiegi muszą być podparte dynamicznym contentem i właściwą segmentacją, które są podstawą efektywnego mailingu. Należy pamiętać, że spersonalizowane maile są otwierane o 26% częściej, niż pozostałe.

 

#2 Newslettery

Współcześnie użytkownicy konsumują ogromne ilości treści. W dobie tak wielu informacji, poszukują brandów, którym mogą zaufać i których cenią za odpowiednio dopasowany produkt, ale też za podobne wyznawane wartości. W zdobyciu takiego zaufania pomaga forma newslettera, która oferowana subskrybentom zapewnia jedną z najbardziej cenionych przez nich wartości – wagę informacji.

Co ciekawe, jednym z ostatnich trendów jest powrót do stricte pisemnych form maili. Jest to powrót do najprostszej i oryginalnej postaci wiadomości elektronicznej, tj. listu. Tak prosta forma to kontrast do wiadomości przeładowanych krzykliwymi ofertami. Przypomina użytkownikom korespondencję z najbliższymi, dzięki czemu przyjemnie się kojarzy i zmienia istotę maila w mniej nachalną. Userzy sobie to cenią, w końcu skrzynka pocztowa powinna być miejscem prywatności. Co najważniejsze przekłada się to na budowanie bliższej relacji i tym sposobem można także odpowiedzieć na najnowsze potrzeby klienta: większe zaangażowanie i empatia.

 

Co jest jeszcze istotne przy prowadzeniu skutecznych kampanii z wykorzystaniem mailingu?

Odpowiednia segmentacja, utrzymywanie higieny baz i bezpieczeństwo danych osobowych to absolutne podstawy dobrego email marketingu. Dokładnie opasowanie treści do użytkowników, wysyłki o przemyślanej porze w połączeniu z zaawansowaną personalizacją i dbałością o komunikaty przekazywane użytkownikowi powinny przełożyć się na efektywność mailingu.

Oczywiście na pewno mogą czekać nas zmiany, szczególnie dotyczące zasad bezpieczeństwa Google, jak również nowości w możliwościach sztucznej inteligencji i ich wpływie na bardziej interaktywną formę mailingów. Przyszłość zapowiada się jednak ciekawie, pamiętajmy, że każdy mailing powinien być szyty na miarę dla klienta, gdzie na pierwszym miejscu postawimy sobie jego odbiorców. To bowiem od reakcji konsumentów na jego treść zależy ostatecznie sukces naszej kampanii. Starajmy się aby przy konsumpcji maila, słowo „spam” już nigdy nie padało.

 

 

Autor:

Paweł Nędzi – Account Manager – LeadR

W branży mediowej od 2020 r., zajmuję się sprzedażą i obsługą kampanii digital w LeadR, głównie kampaniami mailingowymi. Współpracuje z agencjami i domami mediowymi, takimi jak: INIS, Sales&More, Novem, They.pl, MailSales (CubeGroup), Realizował projekty m.in. dla następujących klientów: Link4, Tauron, Polcard, Toyota, T-mobile, Greenpoint, Player i wielu innych.
Prywatnie pasjonat kulinariów, gotowania i dobrego kina.

LEADR: LeadR to wydawca e-mail marketingowy, działający w oparciu o Big Data. Spółka realizuje kampanie sprzedażowe i wizerunkowe z wykorzystaniem różnych form reklamy e-mail.

Obszary działań:

  • Data base marketing (monetyzacja, udostępnianie, analiza, higiena, segmentacja).
  • Email marketing (strategia kampanii, targetowanie, kreacja, emisja kampanii na monetyzowane przez nas bazy).

Nasze zasoby to aż 60 baz liczących 30 milionów kont B2C i 600 tys. kont B2B. Rekordy pochodzą z serwisów tematycznych, hostingowych, ankiet, konkursów oraz aplikacji Facebooka. Większość baz osiąga wysokie wyniki w kampaniach e-commerce (sklepy on-line, kluby zakupowe). Dzięki narzędziom takim jak mailing profilowany, mailing behawioralny, videomailing, czy content mail, kampanie osiągają średnio 3-4 razy wyższe wskaźniki CTR (Click Through Rate)i OR (Open Rate).

 

 

Źródła:

  1. https://www.mailerlite.com/blog/email-marketing-trends?source=google&medium=cpc&campaign=5.%20Content:%20Product%20DSA%20[All%20Eng]&content=DSA%20Blog&term=&ml_campaignid=1741543874&ml_adsetid=69685507898&gclid=Cj0KCQjw8O-VBhCpARIsACMvVLMUAY_ChXqAZAWkyzcbBOfUSDT_kTcl2yy8rDMVD_bx7k3CRwq3n24aAp7CEALw_wcB
  2. https://mycompanypolska.pl/artykul/5-najwazniejszych-trendow-w-email-marketingu-na-2021-rok/5918
  3. https://marketerplus.pl/efektywny-e-mail-marketing-a-d-2022/